Artikelen/  Talent Hackathon 2017 levert volop creatieve ideeën

Talent Hackathon 2017 levert volop creatieve ideeën

ADCN, Exterion Media en Kinetic organiseerden op 22 maart jl. de OOH Creativity & Innovation Talent Hackaton 2017. Daarbij gingen 30 talenten van verschillende reclamebureaus aan de slag om tot een ultiem creatief Out-of-Home idee te komen voor een uitdagende case van één van hun eigen klanten.

Wild safari

De dag begon met een warming up, een aantal inspirerende presentaties van verschillende start-ups en een heuse ‘wild safari trip’ naar Amsterdam CS, dit alles onder leiding van Dinesh Sonak (MD ADCN) en THNK, school of creative leadership and innovation. Op het station kregen de deelnemers opdracht om goed het gedrag van bezoekers te bestuderen en om de verschillende OOH-schermen te bekijken. In de middag maakten zij kennis met ontwikkelingen binnen (D)OOH en werkten zij aan hun creatieve ideeën, die zij aan het einde van de middag mochten pitchen. Dat leverde zeer uiteenlopende pitches op, met zeer creatieve ideeën voor heel veel verschillende adverteerders.

Innovatiepartner

Als innovatiepartner van de ADCN heeft Kinetic als doel om met dit soort hackathons creatieve teams te informeren over technologieën die op dit moment en in de nabije toekomst relevant zijn voor OOH communicatie, en om hen te inspireren om deze innovaties mee te nemen in hun creatieve denkproces.

Follow-up

Exterion Media, ACDN en Kinetic gaan samen met de bedenkers van deze concepten aan de slag om te kijken of een aantal van deze ideeën kunnen worden uitgewerkt tot campagnes die later dit jaar op straat te zien zijn.