/  Record aantal deelnemers bij de Kinetic Academy 2016

Record aantal deelnemers bij de Kinetic Academy 2016

Begin juli heeft de Kinetic Academy voor de vijfde keer plaatsgevonden. Een tweedaags trainingsprogramma waarbij sessies over het medialandschap, Out of Home planning en nieuwe ontwikkelingen de revue passeerden.

We mochten dit jaar maar liefst 35 Kinetic deelnemers ontvangen bij de inspirerende trainingslocatie Loetje aan ’t IJ. Het was een veelzijdige groep met deelnemers van zowel exploitanten als mediabureaus.

Dag 1
Dag 1 werd afgetrapt door Senior Communications Planner, Suzanne Koelewijn van Mediacom die de deelnemers op de hoogte bracht van het dynamische medialandschap en al haar mediumtypen. De deelnemers kregen op deze manier een goed basisoverzicht voor de rest van de training.

Vervolgens heeft Monique Scherks, Commercial Manager bij Kinetic een zeer interactieve Trading sessie gehouden om iedereen klaar te stomen voor een goede onderhandeling. Alle elementen van een goede inkoopstrategie- en evaluatie kwamen voorbij. De deelnemers werden door Monique gelijk aan het werk gezet met de verkregen kennis.

Na de lunch heeft Bart Massa, Business Consultant bij Validators antwoord gegeven op de vraag; Wat is een goede uiting? De creatie van een buitenreclame uiting is de belangrijkste succesfactor van een effectieve campagne. Bart heeft op basis van neurologisch onderzoek en praktijkvoorbeelden uitgelegd wat succesvol is en wat niet.

De eerste dag werd afgesloten door een creatieve workshop onder leiding van Dave Nelissen van Mount Scott. Denise Noordermeer van Tele2 kwam met een zeer leuke en uitdagende case die de deelnemers in groepjes hebben uitgewerkt. Onder het genot van een hapje en drankje hebben de groepjes de creatieve en gevarieerde uitwerkingen gepitcht, waar Tele2 veel inspiratie uit heeft weten te halen.

Dag 2
Esther Beuling, Strategy Director bij Mediacom startte de tweede dag met de afwegingen die worden gemaakt tijdens de totstandkoming van een mediastrategie, de mediumtypekeuze en het mediaplan in de brede zin. De deelnemers kregen op deze manier inzicht in de keuzes die worden gemaakt tijdens zo’n proces.

De belangrijkste trends van het (Digitale) Out of Home landschap werden gepresenteerd door Simone Monster, Consultant bij Kinetic. Aansluitend op de trends en ontwikkelingen heeft Arno Buskop, Research Director bij Kinetic de deelnemers op de hoogte gebracht van een van de grootste ontwikkelingen binnen de branche, namelijk Programmatic. De deelnemers hebben een introductie gehad in de gecompliceerde wereld van het realtime bieden.

Camiel Verhey, Mobile Director bij MEC heeft na de lunch aan de hand van een aantal mooie crossmediale campagnes de mogelijkheden laten zien van Mobile met Out of Home. De voorbeelden lieten zien wat er allemaal mogelijk is op het gebied van interactiviteit wanneer deze twee mediumtypes worden gecombineerd.

Het laatste onderdeel van de Academy was The Perfect OOH Plan dat bij Kinetic wordt gemaakt aan de hand van het werkmodel Pathway. Cynthia Beste, Client Team Leader bij Kinetic heeft samen met Arno Buskop de tools doorgenomen voor het vervaardigen van het perfecte plan. Arno heeft hierbij een verdieping gegeven op het BRO.

Alle deelnemers hebben de Academy met succes afgerond en ontvingen daarom een certificaat. Ter afsluiting hebben de deelnemers samen met collega’s tijdens de borrel nagepraat over de twee leerzame en leuke dagen. Dat deze dagen zo werden gezien door de deelnemers bleek uit de hoge waardering van een 8.3 die werd gegeven aan de Academy 2016.