Artikelen/  Kinetic met programmatic-strategie genomineerd voor AMMA Beste Media-innovatie

Kinetic met programmatic-strategie genomineerd voor AMMA Beste Media-innovatie

Met de inzending onder de titel Beat the (programmatic) system! laat Kinetic duidelijk haar visie en strategie zien op het gebied van programmatic inkoop van digitale Out of Home media. Door data centraal te stellen kan waarde worden toegevoegd voor adverteerders, die daardoor in veel gevallen kunnen rekenen op een efficiëntere inkoop met beter resultaat.

Sinds 2016 is het mogelijk om Digital Out of Home (DOOH) programmatic in te kopen – een technische ontwikkeling die van invloed is op de spelregels in de OOH-markt. Inkopen wordt, als je eenmaal over de platformen beschikt, makkelijker, maar ook avontuurlijk als je niet over de informatie beschikt die nodig is om inkoopbeslissingen te maken. Kinetic heeft hiervoor een ‘way of working’ ontwikkeld die waardetoevoeging door data centraal stelt in elke programmatic DOOH-campagne.

Ingrediënten voor waardetoevoeging

Deze waardetoevoeging kan Kinetic bieden door de combinatie van strategische partnerships, eigen meetinstrumenten en data uit eigen onderzoek. Dit terwijl veel andere partijen nog voornamelijk bezig zijn met de techniek. Juist door additionele (actuele of realtime) data naast de vaak ruwe schattingen of historische druktebeelden te leggen die worden doorgestuurd vanuit de SSP, kan concrete meerwaarde worden behaald voor adverteerders in de vorm van efficiëntere en effectievere DOOH-campagnes. Te denken valt bijvoorbeeld aan het gebruik van actuele NDW-snelwegdata van Rijkswaterstaat, data uit wifi-trackers en bidstream data uit mobiele veilingen.

Gerichter adverteren

Voor Kinetic adverteerders betekent het gebruik van dergelijke data minder waste, meer flexibiliteit en meer effectievere communicatie door contextueel relevante advertenties. Ook profiteren klanten van Kinetic nu al van de voordelen van live data, waarmee inmiddels in meerdere programmatic DOOH-campagnes een hogere performance is behaald dan op basis van SSP-data te verwachten viel: daadwerkelijke beat the system-campagnes.

Meer weten over beat the system programmatic DOOH-campagnes? Neem dan contact op met je contactpersoon bij Kinetic of bel 020 5757 790.