Artikelen/  Innovation Hackathon G-Star X Kinetic X ADCN

Innovation Hackathon G-Star X Kinetic X ADCN

Op maandag 29 mei hebben we in samenwerking met de ADCN weer een Out of Home Innovation & Creativity Hackathon georganiseerd. Deze keer was het een ‘custom made’ sessie voor onze wereldwijde klant G-Star RAW. Het doel van de workshop is om buitenreclame-uitingen creatiever en innovatiever te maken.

Tijdens de workshop is er gewerkt aan diverse opdrachten om de visie van de deelnemers op Out of Home te verbreden. Hiervoor zijn multidisciplinaire groepen gemaakt, bestaande uit media managers van G-Star, consultants van Kinetic en de eigen creatieven/designers uit de G-Star Creative studio en van ADCN.

Een van de eerste opdrachten was een Wild Safari waarbij de deelnemers de buitenwereld en passanten observeren om zo tot learnings te komen ten aanzien van ‘het gebruik’ van de buitenwereld. Daarna werd de groep geïnspireerd door diverse bijzondere sprekers waarbij gekeken werd naar award winning werk en daarbij de creatieve succesfactoren te formuleren en te kijken wat we in Out of Home kunnen leren van de Digtial Tech branche. Tenslotte werden er een aantal creatieve insights gedeeld door Arno Buskop (Head of Data, Tools & Analytics Benelux bij Kinetic) die Kinetic heeft opgedaan in recent uitgevoerde onderzoeken.

Op basis van alle verkregen inzichten en kennis zijn de deelnemers aan de slag gegaan met concepten voor hun eigen merk.

Voor de tweede helft van 2017 staan nog een aantal Kinetic  X ADCN workshops op de planning met interessante klanten.